Чому варто взяти участь? | • Самостимулятивна або стереотипна поведінка є одним з ключових симптомів аутизму та одним з найбільш поширених запитів родин. • Переважна більшість людей з аутизмом мають сенсорні труднощі. • Люди з аутизмом надають перевагу терміну «саморегулятивна поведінка» і вказують на ряд важливих функцій, що вона виконує, таких як захисна, компенсаторна тощо. • В деяких ситуаціях самостимулятивна поведінка людини може бути необхідною умовою, що дає можливість навчатися, спілкуватися, контролювати себе, виконувати правила та соціальні вимоги. • Водночас самостимулятивна поведінка може як бути небезпечною для самої людини з аутизмом чи її оточуючих, заважати оволодінню новими навичками або побудові стосунків. |
Яка мета? | Підвищення обізнаності щодо самостимулятивної поведінки у людей з аутизмом: її особливостей, необхідності корекції та можливостей компенсації. |
Які завдання? | 1.Розгляд місця стереотипної поведінки у структурі діагностичних критеріїв аутизму. 2.Аналіз та вибір коректної термінології. 3.Oбговорення досвіду людей з аутизмом, що описують власні сенсорні особливості та самостимулятивну поведінку. 4.Вивчення функцій самостимулятивної поведінки. 5.Дискусія щодо доречності корекції самостимулятивної поведінки як небажаної: за і проти. 6.Ознайомлення зі стратегіями компенсації самостимулятивної поведінки. |
Що ви отримаєте? Знання | 1.Стереотипна поведінка як один з діагностичних критеріїв аутизму. 2.Функції та роль самостимулятивної поведінки. 3.Алгоритм прийняття рішень щодо доречності корекції самостимулятивної поведінки. 4.Стратегії компенсації самостимулятивної поведінки. 5.Техніка безпеки в роботі зі самостимулятивною поведінкою: ознаки необхідності звернутися за допомогою до поведінкового терапевта. |
Що ви отримаєте?Навички | 1.Визначення доречності корекції самостимулятивної поведінки у кожному окремому випадку. 2.Підбір стратегій компенсації самостимулятивної поведінки. |
Що ви отримаєте?Цінності | 1.Створення атмосфери доброзичливості, безпеки і прийняття в навчальному процесі. 2.Доступ учня до найменш обмежуючого навчального середовища з можливих. 3.Неупередженість та недопущення дискримінації. 4.Гнучкість освітніх підходів. 5.Підготовка учнів до професійно-трудової діяльності, розвиток і використання їх потенціалу на ринку праці. |